Karl Wolf – My Ethnicity (A Származásom)


A következőkben Szűcs Virág Natália fordítását, valamint előtte rövid bevezetőjét olvashatjátok. A ‘My EthnicityKarl Wolf 2009-ben megjelent, Nightlife című albumán található.

Látogassátok meg Wiry weboldalát ide kattintva, valamint YouTube csatornáját, amit itt érhettek el.

“Karl Wolf származása… Sokan azt sem tudják, milyen. Néha még Ő maga sem.
Ha a szülőföldjét kérdezik, Ő távolba révedő tekintettel mondja: Libanon. Ha a gyermekkoráról faggatják, akkor a Dubaiban töltött évekről kezd el nosztalgikusan mesélni. Viszont ha azt akarják tudni, hogy hova megy ma este haza, akkor a Torontói lakása és a Montreali stúdiója között kényszerül választásra.
Ő Karl Wolf, a világhírű világpolgár, aki 4 percben mesél el most 30 évet.”

Karl Wolf – My Ethnicity (A Származásom)

Az apám keményen dolgozott minden nap,
Hogy mindent megadhasson nekünk, amink volt.
Aztán a háború elsöpört mindent, és letörte a lelkesedését.
Az anyukám zongorát tanított és iskolába járatott minket,
De ő sem tehetett többet, mint amennyit tudott.
Hogy csináljam jól?
Hogy ne harcoljak?

Aztán így szólt:
“Fiam, azt akarom, hogy Észak-Amerikába menj,
Megálmodni az álmok álmát.
Hogy valaki légy,
Tényleg keményen kell dolgoznod.
Ne feledd el, honnan jöttél,
Ne feledd el, ki vagy,
Nézz csak magadra,
Hiszen sztár vagy!”

Tehát sosem felejtem el a származásomat,
Sosem felejtem el a származásomat,
Sosem felejtem el a származásomat,
Sosem felejtem el a származásomat,
Én csak önmagam lehetek,
Én csak önmagam lehetek.

Ahogy idősebb lettem,
Úgy éreztem, tudnom kell,
Mindent a múltamról és a családfámról,
Mindent, amin a földijeim keresztülmentek,
És hogy honnan hová is tartunk mi.
Azt mondták, mennem kell, és megváltoztatni a nevemet,
És hogy felejtsem el minden álmomat a hírnévről.
Megkérdeztem apámat:
“Miért kell ennek így lennie?”

Aztán így szólt:
“Fiam, azt akarom, hogy Észak-Amerikába menj,
Megálmodni az álmok álmát.
Hogy valaki légy,
Tényleg keményen kell dolgoznod.
Ne feledd el, honnan jöttél,
Ne feledd el, ki vagy,
Nézz csak magadra,
Hiszen sztár vagy!”

Tehát sosem felejtem el a származásomat,
Sosem felejtem el a származásomat,
Sosem felejtem el a származásomat,
Sosem felejtem el a származásomat,
Én csak önmagam lehetek,
Én csak önmagam lehetek.

De én csak várok, és várok.
Miért kell különbséget tenni?
Hiszen én is ember vagyok,
Én csak erre születtem.
Mind egyformák vagyunk,
Szánj rá időt, hogy jobban megismerj,
Vedd meg az albumot, és játszd le,
Mondd csak, most kevésbé vagyok jó nálad?

De én sosem felejtem el a nemzetiségemet,
Nem, én sosem felejtem el a származásomat!
Mégis mi nincs rendben a nemzetiségemmel?
Én csak önmagam lehetek, csak önmagam lehetek…

További Karl Wolf fordítás:
Karl Wolf – Africa (Afrika)

Vélemény, hozzászólás?

